20 Mart 2012 Salı

İşkembe Çorbası

Evet işkembe çorbası...Dünyanın bir çok mutfaklarında işkembe çorbası yapılıyor. Bu çorbalara konan malzemeler ülkelerine göre farklılıklar gösteriyor.
Meksika'da yapılan Menudo çorbasına soğan, kekik ve pul biber konuyor.
Hindistan'da yapılan Çakna çorbası keçi işkembesinden yapılıyor.
Vietnam'da yapılan işkembeli Phở çorbasına fesleğen ve fasulye filizleri konarak servis yapılıyor.
Bizde yapılan İşkembe çorbası Yunanistan, Bulgaristan, Romanya ve Makedonya Cumhuriyeti ülkelerinde yapılanlarla cinsine çok benzer
Herkes pek hoşlanmasa da ben temiz yapılırsa yerim...
Önce marketten aldığım temizlenip doğranmış işkembeyi (yarım kilo)birkaç el yıkayıp sirkeli suya yatırdım.Bekledikten sonra yıkayıp düdüklüde yarım saat pişirdim.Süzgeçe döktüğüm işkembeyi birkaç el daha yıkayıp daha küçük parçalara doğradım.
Ayrı bir tencerede un ve margarin yada sıvıyağı kavurup işkembeyi ekledim.(2 yemek kaşığı una 2 yemek kaşığı margarin)Üzerine ılık yada sıcak su ekleyip kaynamaya bıraktım.
1 yumurtasarısı ve yarım limon suyunu çorba suyuyla ılıtarak kaynamakta olan çorbaya yavaş yavaş akıtıp,ocağın altını kapattım.Sirke,tuz, kırmızı biber ekleyebilirsiniz.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder