23 Mart 2013 Cumartesi

Muzlu Milkshake ve Pancarlı Kek

Aslında niyetim pancar salatası yaparken elde ettiğim pancar suyunu ve rengini bir tarifte kullanabilmekti....aklıma birden kek yapmak geldi.Milkshake de son zamanlarda sabahları iştahsız olan büyük kızımın gönlünü yapmak için düşündüm.Tabi ben buz falan koymadım içine ,anne yüreğim elvermedi daha havalar soğuk diye.Bildiğimiz muzlu,vişne soslu süt oldu :) Ama kekin yanına güzel yakıştı.
Pancarlı kekin hamuru da pembemsi...


    250 gr haşlanmış ezilmiş pancar yada suyu 
    3 yumurta
    1.5 su bardağı toz şeker
    1 su bardağına yakın sıvıyağ
    1 paket vanilya
    1 paket kabartma tozu
    1 tatlı kaşığı karbonat
    2.5-3 su bardağı un
          Yumurta, şeker ve vanilyayı geniş bir kasede mikserle çırpın. Sıvıyağını, pancar suyunu, un , kabartma tozu vekarbonatı ekleyip karıştırın.Yumuşak akışkan kıvamda bir hamur elde edip,175 derecede pişirin.

     

      Benim kızın 2 yaş sendromu geçene kadar daha parlak fikirler üretmem lazım...


      


      


Yemek Tarifleri: http://www.lezzet.com.tr/pancarli-kek/tarif/6481c217.aspx#ixzz2OMPllfbY
Yemek Tarifleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder